مقالات آرشیو خبر ها
یوونتوس قدرت ذهنی اش را در پیروزی مقابل سمپدوریا به رخ کشید ، در نزدیکی قله ی سری آ

یوونتوس قدرت ذهنی اش را در پیروزی مقابل سمپدوریا به رخ کشید ، در نزدیکی قله ی سری آ

پیروزی مشکلی بود ، اما نمایش قدرت ذهنی یوونتوس ، سه امتیاز کامل را در مقابل سمپدوریای دلیر دشت کرد و خیالشان را از نهمین برد پیاپی راحت کردند ، بیانکونری حالا با اینتر هم امتیاز است و در رده ی دوم ، و تنها ۲ امتیاز با ناپولی صدر نشین فاصله دارد.

روبرو شدن با سمپدوریای وینچنزو مونتلا همواره چالش برانگیز بوده است ، به خصوص که انها متخصص گلزنی اند و به نظر می اید که استراتژی بی نقصی را برای شکوفا کردن پتانسیل های تیمشان پیدا کرده باشند.تیمی که متکی به ضد حمله است ، انها امیدوار بودند که با عقب نشینی می توانند وقتی توپ را پس گرفتند سورپرایز ایجاد کنند.

مشکل این بود که انها به نظر دست پاچه می رسیدند و و با توجه به اینکه هافبک هایشان توانایی تسلط بر بازی را نداشتند ، طولی نکشید که مردان ماسیمیلیانو الگری گل زدند .سمپدوریا سپس چند فرصت برای حمله نصیبش شد ، اما انها فاقد برنامه ی خاصی بودند ، در حالیکه در تمام نقاط میدان حاضر بوند و مالکیت توپ را بر عهده داشتند ، نمی توانستند فرصت خطرناکی برای گلزنی ایجاد کنند.

با توجه به تکیه ی یوونتوس بر ۳-۵-۲ ، انها جای خالی بعضی از بازیکنان مصدوم و محرومشان را احساس کردند.قدرت رهبری اندره آ بارزالی می توانست جلوی گلزنی سمپدوریا را بگیرد ، کلودیو مارکیزیو بهتر بازی را کنترل می کرد و ماریو مانژوکیچ احتمالا گل می زد ، با این همه جانشینان آنها به شکل تحسین برانگیزی خوب بودند تا پرمهره بودن تیم و نیمکت فوق العاده ی یووه را به رخ حریفان بکشند.

با این همه با اینکه بانوی پیر ذخیره های خوب و گزینه های زیادی دارد ، این تجربه و شکیبایی ذهنیشان بود که پیروزی دیگری را برایشان به ارمغان اورد.

مردان مونتلا مجبور بودند که نیمه ی دوم را حمله کنند و اما با اینکه شاید تیم مسعدی باشند ، فاقد تجربه ی کافی برای کسب نکات مثبت ضروری در بازی هستند ، انها چندین خطای بی مورد کردند که روند بازیشان را مختل کرد. شاید یک رقیب بهتر در می توانست بازی را مساوی کند ، اما تفاوت بین بانوی پیر و تمام رقبایش درسری آ این است که می داند چگونه برنده شود.

نمرات بازیکنان :

بوفون : ۷ ، در بعضی از لحظات برافروخته به نظر می رسید ، کاپیتان یووه همیشه در ارام کردن وحشت بقیه و گرفتن تصمیم درست برای متوقف کردن حریف حیرت آور بوده است.

روگانی : ۶ ، چند حرکت عالی دفاعی از این جوان شاهد بودیم ، مثال بلاک کردنش روی فرار ادر ، عملکرد برازنده ای داشت.

بونوچی : ۷ ، چه پاس شگفت انگیز رو به جلویی به پوگبا داد و باعث گل اول شد. بونو در تمام طول بازی خونسرد بود و وقتی هم که لازم بود آتشین می شد.

کیه لینی :‌۸ ، یکی از بهترین بازی هایش ، کیه لینی یک غول تمام عیار در خط دفاع بود ، او هر چه در توان داشت انجام داد تا رقیب را متوقف کند ، جنگجویی که انتخاب درست را انجام داد.

لیختشتاینر: ۶ ، سرزنده ترین عملکردش نبود ، او وظیفه اش را انجام داد اما بازیش زیاد به چشم نمی امد.

خدیرا :‌۸ ، به فرم عالیش برگشته ، خدیرا نه تنها گل زد بلکه یک بازی بسیار متعادل در تمام جنبه ها را به نمایش گذاشت.، او در دفاع پوشش خوبی می داد و به کمک مدافعین امد. به قدر کفایت باهوش بود تا بداند که همواره باید در چه زمانی در چه مکانی باشد.این هافبک المانی انقدر خوب بود که همه را مطمئن کند که غیبت مارکیزیو زیادی احساس نشود.

هرنانس : ۷ ، او به خوبی توسط انتونیو کاسانو دنبال شد ولی هم تیمی هایش به او بی توجهی می کردند،هرنانس در ابتدا دچار مشکل بود ، اما به تدریج در بازی قرار گرفت.اگرچه به خاطر از دست دادن اسان توپ و انجام خطاهای بیهوده مقصر است ، اما این بازیکن برزیلی چند پاس شگفت انگیز داد و قطع توپ های عالی ای هم داشت.

پل پوگبا :‌ ۷ ، کنترل توپش روی گل اول نمایشی زیباز از مهارت او بود , او بازیکنی است که تیم را به جلو می برد ، او به خوبی فضاسازی می کند و برای مهاجمانی که جلویش هستند توپ فراهم می کند ، البته باید گفت که او توانایی های بسیار بسیار بیشتر از چیزی که دیشب دیدیم داد.

پاتریس اورا :‌۶ ، بیشتر از معمول دچار اشتباه شد ، اورا راه حل های تاکتیکی خوبی ارائه داد ، اما عملکردش به درخشانی همیشه نبود.

آلوارو مورتا :‌۶ ، هیچ کس نمی تواند کتمان کند که این بازیکن قصد دارد خودش را ثابت کند ، او برای تیم تلاش می کند ، و بازی با توپ عالی اش را به نمایش می گذارد.او در چندین صحنه به خوبی جاگیری کرد ، اما انگار نمی تواند گلی را که برای برداشتن فشار از رویش نیاز دارد. به ثمر برساند.

پائولو دیبالا :‌ ۸ ، یک بازی نفیس دیگر از این بازیکن ارژانتینی ، درست است که گل نزد ، اما جاگیری ها و حرکاتش در خط حمله و نحوه ی از پیش رو برداشتن مدافعان توسط او بسیار چشم نواز است.او یک پاس گل دیگر داد و همواره در خدمت تیم بود.او بهترین بازیکن تیم است.

تعویض ها :

کوارادو : ۷ ، تمرکزش روی دفا بود و فقط وقتی احساس امنیت می کرد به حمله می پرداخت ، او محتاط بود و به مدافعان کمک می کرد. بازی پخته ای انجام داد.

زازا :‌ او زمان کمی برای حضور در خط حمله داشت ، زازا نتوانست توانایی هایش را مقابل تیمی که سراسر در حمله بود نشان دهد.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نسیبه سرگزی
نسیبه سرگزی«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: